Flying Tiger Copenhagen paras tulos kahdeksaan vuoteen: Käyttökate parani lähes 800 miljoonalla Tanskan kruunulla

Flying Tiger Copenhagen on osoittanut merkittävää kasvua sekä ala- että ylälinjallaan, kuten juuri julkaistu vuoden 2021 tulos osoittaa. Vahva taloudellinen tulos, jossa EBITDA nousi +950 miljoonaan Tanskan kruunuun, osoittaa, että tanskalaisen kansainvälisen vähittäiskauppiaan strategia toimii.

Tanskalainen vähittäismyyjä Flying Tiger Copenhagen on jälleen kerran palannut vakaalle kasvu-uralle ja on valmis venyttämään siipensä täysin ja viemään strategiaansa entistä pidemmälle. Tänään esitelty vuoden 2021 vuositulos osoittaa, että vähittäiskauppiaan strategia tuottaa vahvaa taloudellista tulosta.

Liikevaihto on noussut yli 3,8 miljardiin Tanskan kruunuun, ja käyttökate (EBITDA) on 952 miljoonaa Tanskan kruunua, mikä on 750 % enemmän kuin vuonna 2020. Vuosittainen voitto on noin 108 miljoonaa Tanskan kruunua, mikä on paras tulos sitten vuoden 2015.

"Taloudelliset tuloksemme puhuvat puolestaan. Asemamme on vahva, ja tulokset perustuvat erittäin onnistuneeseen strategiaan. Yli 950 miljoonan Tanskan kruunun käyttökate ja paras tulos sitten vuoden 2015 osoittavat meille, että olemme vetäneet liiketoiminnassa oikeista vivuista ja luoneet vankan perustan tulevalle kasvulle"," sanoo Martin Jermiin, toimitusjohtaja Flying Tiger Copenhagen.

Viime vuonna, Flying Tiger Copenhagen esitteli strategiansa, jolla edistetään kunnianhimoisia kasvusuunnitelmia ja samalla vahvistetaan liiketoimintaa. Vuoden 2021 vuositulokset osoittavat, että strategia toimii ja että yhtiö etenee tulevaisuuteen vauhdilla.

"Olen erittäin ylpeä esittämistämme tuloksista, erityisesti kun otetaan huomioon haasteet, joita kohtasimme vuonna 2021 maailmanlaajuisten työsulkujen ja toimitusketjun komplikaatioiden vuoksi. Yrityksemme on osoittanut vahvuutensa, ja meillä on erittäin vahva perusta liiketoimintamme rakentamiselle maailmanlaajuista laajentumista, sähköistä kaupankäyntiä ja jatkuvaa keskittymistä kestävään kehitykseen koskevien kunnianhimoisten tavoitteidemme avulla", Martin Jermiin sanoo.

Pandemian ja lukitusten aikana vuonna 2020 jälleenmyyjä avasi ensimmäisen verkkokauppansa tanskalaisille ja ruotsalaisille asiakkaille. Tätä seurasi koko Euroopan laajuinen käyttöönotto vuoden 2021 aikana ja Flying Tiger Copenhagen nyt verkkokauppa toimii 22 markkina-alueella, ja verkkokaupassa on valtavasti potentiaalia. Lisäksi vähittäismyyjä on käynnistänyt franchising-laajentumismallin, ja vuoden 2022 ensimmäisten kuukausien aikana uusia myymälöitä on avattu Lähi-idässä, ja muita tärkeitä franchising-sopimuksia on tekeillä osana vähittäismyyjän laajentumissuunnitelmia.

Vuoden 2021 lopussa, Flying Tiger Copenhagen oli 858 myymälää 27 maassa. Vuoden 2022 alussa vähittäismyyjä avasi useita erittäin suorituskykyisiä franchising-myymälöitä, mikä vahvistaa ilmoitettua strategiaa avata 500 myymälää franchising-mallilla.

Tavoitteemme ovat korkealla. Olemme tulleet ja tulossa uusille jännittäville kasvumarkkinoille vahvojen paikallisten ja alueellisten franchisingkumppaneiden kanssa. Verkkokauppa-alustamme kasvaa nopeasti ja kattaa nyt 22 markkina-aluetta. Olemme kehittäneet liiketoimintaamme määrätietoisesti kohti kestävämpää tulevaisuutta, ja näemme, että asiakkaamme valitsevat aktiivisesti vihreitä tuotteitamme. En siis epäile, etteivätkö tulevaisuudensuunnitelmamme olisi oikealla tiellä.", sanoo Martin Jermiin.

Tietoja Flying Tiger Copenhagen

• - Ainutlaatuinen myymäläkonsepti, jossa myydään kaikkea ympäristöystävällisistä arkipäivän tuotteista epätavallisiin must-haves-tuotteisiin, jotka inspiroivat ja tuovat ihmiset lähemmäs toisiaan.
  • - Lennart Lajboschitz perusti yrityksen vuonna 1988, nykyinen toimitusjohtaja on Martin Jermiin.
  • - Noin 6 000 työntekijää maailmanlaajuisesti
  • - 858 myymälää 27 maassa Euroopassa ja Aasiassa vuoden 2021 lopussa.
  • - 52 myymälää Tanskassa

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:

Andrea Philipsen

ap@ulvemanborsting.com

Kestävät metsät

Kun valitset FSC®-sertifioituja tuotteita, tuet maailman metsien vastuullista käyttöä ja autat huolehtimaan metsissä elävistä eläimistä ja ihmisistä. Etsi tuotteistamme FSC-merkki ja lue lisää osoitteessa osoitteessa flyingtiger.com/fsc