Flying Tiger Copenhagen leverer det bedste resultat i otte år: EBITDA forbedret med næsten 800 mio. kr.

Flying Tiger Copenhagen har vist en markant stigning i både bund- og toplinjen, som det fremgår af det netop offentliggjorte resultat for 2021. Et stærkt finansielt resultat med et EBITDA, der stiger til DKK +950 mio., understreger, at strategien virker for den danske internationale detailhandler.

Den danske detailhandler Flying Tiger Copenhagen er igen tilbage på en solid vækstkurs og er klar til at strække vingerne fuldt ud og skubbe sin strategi endnu længere. Årsresultatet for 2021, der præsenteres i dag, viser, at detailhandlens strategi giver stærke finansielle resultater.

Omsætningen er steget til mere end DKK 3,8 mia. med et EBITDA på DKK 952 mio. svarende til en stigning på 750 % i forhold til 2020. Det årlige overskud ligger på ca. 108 mio. kr. og er det bedste resultat siden 2015.

"Vores finansielle resultater taler for sig selv. Vores position er stærk, og resultaterne er forankret i en meget vellykket strategi. Et EBITDA på mere end DKK 950 mio. og den bedste bundlinje siden 2015 viser os, at vi har trukket på de rigtige håndtag i forretningen, og at vi har skabt et solidt fundament for fremtidig vækst," siger Martin Jermiin, CEO hos Flying Tiger Copenhagen.

Sidste år, Flying Tiger Copenhagen præsenterede virksomheden sin strategi, der skal føre til ambitiøse vækstplaner og samtidig konsolidere forretningen. Årsresultaterne for 2021 beviser, at strategien virker, og at virksomheden bevæger sig ind i fremtiden i et højt tempo.

"Jeg er meget stolt af de resultater, vi har præsenteret, især i lyset af de udfordringer, vi stod over for i 2021 med globale lockdowns og komplikationer i forsyningskæden. Vores virksomhed har bevist sin styrke, og vi har et meget stærkt fundament til at bygge videre på vores forretning med vores ambitioner om global ekspansion, e-handel og fortsat fokus på bæredygtighed," siger Martin Jermiin.

Under pandemien og lockdowns i 2020 åbnede detailhandleren sin første onlinebutik for danske og svenske kunder. Dette blev efterfulgt af en fuld europæisk udrulning i løbet af 2021 og Flying Tiger Copenhagen driver nu sin webshop på 22 markeder, hvor e-handel viser et stort potentiale. Desuden har detailhandleren lanceret en franchiseudvidelsesmodel, og i løbet af de første måneder af 2022 er der åbnet nye butikker i Mellemøsten, og yderligere vigtige franchiseaftaler er undervejs som led i detailhandlerens ekspansionsplaner.

Ved udgangen af 2021, Flying Tiger Copenhagen havde 858 butikker i 27 lande. I begyndelsen af 2022 åbnede detailhandleren flere meget højtydende franchiseforretninger, hvilket bekræfter den annoncerede strategi om at åbne 500 butikker inden for franchisemodellen.

Vores ambitioner er høje. Vi er gået ind og er ved at gå ind på spændende nye vækstmarkeder med stærke lokale og regionale franchisepartnere. Vores e-handelsplatform vokser hurtigt og dækker nu 22 markeder. Vi har arbejdet målrettet med at udvikle vores forretning mod en mere bæredygtig fremtid, og vi kan se, at vores kunder aktivt vælger vores grønne produkter. Så jeg er ikke i tvivl om, at vores planer for fremtiden er på rette vej," siger Martin Jermiin.

Om Flying Tiger Copenhagen

• - Et unikt butikskoncept, der sælger alt fra miljøvenlige hverdagsprodukter til usædvanlige must-haves, der inspirerer og bringer folk tættere sammen
  • - Etableret i 1988 af Lennart Lajboschitz, Martin Jermiin er den nuværende CEO
  • - Omkring 6.000 medarbejdere på verdensplan