Som forventet påvirkes det årlige resultatet i 2020 av Covid-19

Flying Tiger Copenhagen ble hardt rammet av Covid-19-pandemien: netthandel, nye franchisepartnerskap og inspirerende og bærekraftige produkter vil sikre fremtidig vekst.

I dag, Flying Tiger Copenhagen Slipper sin årsrapport fra 2020, som - som forventet - er sterkt påvirket av Covid -19. Pandemien traff akkurat som Flying Tiger Copenhagen kom sterkt ut av en transformasjons- og konsolideringsprosess. Nå er 2020 i fortiden, og selskapet har øynene opp for fremtiden og utrullingen av en strategi som vil bygge virksomheten. Fokus er for tiden på tre elementer: Pan-europeisk netthandel og digital utvikling, inspirerende produkter med en sterk bærekraftsprofil og Vekst i nye markeder.

Flying Tiger Copenhagen ble hardt rammet av pandemien, da kjeden er veldig avhengig av 856 mur- og mørtelbutikker i 26 land og Covid-19 førte til at de fleste butikker ble stengt i lengre perioder i løpet av 2020. Selskapet opplevde derfor en reduksjon i omsetningen på omtrent 33% Fra DKKM 5.226 i 2019 til DKKM 3.406 i 2020.

Butikkens nedleggelser og avledet tap i salget kunne ikke gjenvinnes ved kostnadsreduksjoner, og resultatet var et tap av DKKM 1.542 i 2020.

”Vi er avhengige av trafikk i gatene og kundene i butikkene våre, og gitt pandemien og begrensningene på tvers av markeder, forventet vi at 2020 -resultatet skulle bli påvirket negativt” av sier Martin Jermiin, administrerende direktør i Flying Tiger Copenhagen.

Kostnadene i virksomheten som leie og lønn kunne ikke reduseres til et nivå der det kan kompensere for tapt salg. Derimot, Flying Tiger Copenhagen Har gjennom hele pandemien hatt konstruktive diskusjoner med utleiere rundt butikkleien, og begge sider har bidratt til løsninger.

De mer enn 4000 ansatte i Flying Tiger Copenhagen Ha en stor andel i å få virksomheten gjennom et tøft år. Til tross for de mange innesperringene, har selskapet vært i stand til å beholde det store flertallet av sine ansatte, noe som er veldig positivt og lovende for fremtiden, sier Martin Jermiin.

”Med de nylige gjenåpningene i alle markeder går salget vårt veldig bra, og det er fantastisk å oppleve at kundene kommer tilbake. De har savnet oss og shoppingopplevelsen i Flying Tiger Copenhagen”.

Flying Tiger Copenhagen Har nettopp presentert deler av hvordan deres strategi og planer for vekst kommer til live i nær fremtid - tre elementer i dette inkluderer: digital utvikling inkl. e -handel i alle nåværende europeiske markeder, inspirerende produkter med en klar bærekraftig profil samt en dristig global utvidelsesplan gjennom franchisesamarbeid.

”Dette betyr at vi vil åpne mer enn 200 nye butikker de kommende to årene. Etter en tøff 2020 i skyggen av pandemien, ser vi nå fremover, og vi er nok en gang klare for vekst, sier Martin Jermiin.

Flying Tiger CopenhagenS-handelsplattformen som nylig ble lansert i Nederland og i Italia, og før årsskiftet vil online shopping være mulig i alle sine europeiske markeder.

”I samarbeid med tredjepartsleverandører vil vi øke online salg og digitale plattform i Europa. Vi ønsker å møte kundene våre på plattformene de bruker mens de gir dem den spesielle Flying Tiger Copenhagen erfaring, sier Martin Jermiin.

Samtidig, Flying Tiger Copenhagen vil i løpet av de kommende 6-12 månedene akselerere sine miljøvennlige ambisjoner og vil introdusere et inspirerende og mer bærekraftig utvalg som beviser at for eksempel produkter laget av FSC-tre og papir ikke koster en formue-i det minste ikke i Flying Tiger Copenhagen.

”Bærekraft må være kjernen i vårt utvalg og verdikjeden, og vi ser tydelig at kundene våre søker disse miljøvennlige produktene, og de selger mye bedre enn vårt gjennomsnittlige produkt, sier Martin Jermiin.

Om Flying Tiger Copenhagen

• Første butikk åpnet i København i 1988 av Lennart Lajboschitz, i dag er Martin Jermiin administrerende direktør
  • Mer enn 4000 kolleger over hele verden
  • 856 butikker i 26 land i Europa og Asia